Thema

Expo & Event

Tekst

Jan Mol
Beeld

Eldee Expo Experts

Deel dit artikel

23 mei 2022

Eldee helpt bij het maken van de juiste impact op een beurs

Wanneer je als vooraanstaand merk in interactieve displays, software en netwerkoplossingen een rebranding introduceert op de ISE-beurs (Integrated Systems Europe), dan krijg je maar één kans om een eerste indruk te maken. De wereld kijkt toe hoe je je nieuwe merk uitrolt. Newline Interactive liet dan ook niets aan het toeval over en schakelde Eldee Expo Experts in voor het design en de uitvoering van de stand. Het werd een echte eyecatcher, inclusief een tweede verdieping. Caroline Drost, eigenaar en directeur bij Eldee en Frenny Joosen, Creative & Brand Design bij Newline Interactive, vertellen D'FINING SPACES® over de totstandkoming van de nieuwe stand.

Blind vertrouwen
"Als wij 'beurs' zeggen, dan zeggen we in één adem ook Eldee Expo Experts. Dat doen we bij Newline al jaren. Niet alleen omdat we een blind vertrouwen in Eldee hebben opgebouwd als het gaat om kwaliteit, maar ook om de verfrissende ideeën die uit hun koker komen en omdat ze er zijn op de momenten dat het erom spant. Een beursdeelname verloopt namelijk nooit zoals je van tevoren had gedacht. Het team van Eldee heeft ons keer op keer bewezen dat trouble shooting aan hen wel besteed is. Het meest bijzondere in de samenwerking met Eldee is eigenlijk dat ze aan één woord genoeg hebben. Of het nu gaat om de manier waarop ze meedenken over het concept, de uitvoering van de technische details, ze hebben altijd al een oplossing nog voordat het mogelijke probleem zich aandient. Alsof ze onderdeel van ons eigen team zijn", vertelt Frenny

Caroline voegt toe: "Newline is al zo'n jaar of tien klant bij Eldee. Om tot een passend standontwerp te komen zijn onze ontwerpers en grafisch designer om de tafel gaan zitten met het reclamebureau van Newline dat de rebranding verzorgde. Het ontwerp dat daar uiteindelijk uit voortgekomen is, versterkt de nieuwe huisstijl op een hele mooie manier."

Niet te missen op de expo vloer, deze stand. De rebranding van Newline wordt hier in optima forma uitgedragen.

'De verdieping die de stand rijk was zorgde niet alleen voor een imposante aanblik, maar was ook nog eens uitermate functioneel'

Newline zocht het hogerop
De verdieping die de stand rijk was zorgde niet alleen voor een imposante aanblik, maar was ook nog eens uitermate functioneel. Caroline schetst: "Wanneer de wens geuit wordt om een verdieping op de stand te hebben, dan willen we vooraf graag de reden hiervoor achterhalen. Het ontwerp van de verdieping moet namelijk volledig in dienst staan van de beoogde functionaliteit. In het geval van Newline bestond de wens om alle gerichte sales activiteiten op de bovenverdieping te laten plaatsvinden en de ruimte onder de verdieping voor hospitality doeleinden te gebruiken. Voor het ontwerp betekende dat vooral dat je gasten eenvoudig mee naar boven moest kunnen nemen en dat er onder de verdieping een relaxte koffiebar-sfeer moest heersen. Je zult begrijpen dat er voor zo'n opbouw het nodige rekenwerk gedaan moet worden, om een veilige stand te creëren."

Frenny licht de indeling van de dubbeldeks stand toe: "Op de bovenverdieping waren twee meeting rooms gecreëerd met voldoende privacy én een meeting area met verschillende kleinere tafels voor ad hoc meetings. Op de begane grond was er goed gekeken naar de positionering van onze interactieve displays, inclusief voldoende ruimte om te kunnen demonstreren. De hospitality area met bar werd bemand door Bob van Don Barista, ook aangedragen door Eldee trouwens. De fantastische koffie specialiteiten en de cocktails tijdens happy hour hebben absoluut bijgedragen aan het succes van deze beurs!"

Kenmerkend voor het ontwerp van de stand is de mooie integratie van de door Newline aangeboden beeldschermen en het gastvrije karakter bij binnenkomst.

Combinatie van bouwmethoden
Eldee heeft de stand gebouwd met een mix van bouwmethoden. "Er zijn modulaire aluminium elementen en stalen elementen ingezet. Bij het ontwerp is rekening gehouden met een veilig draagvermogen van de constructie en met noodzakelijke vluchtroutes. In het ontwerp is gekozen voor een semi-beklede afwerking, de focus lag op de grafische elementen, maar er was duidelijk een rol weggelegd voor de in het oog springende constructie. Een technische uitstraling dus, passend bij Newline", aldus Caroline. "De branding werd in beeld gebracht met printdoeken. Voor de juiste sfeer zijn custom made meubelen toegepast." Ook het lichtplan kwam uit de koker van Eldee. "De verlichting zorgde voor een passende ambiance, zonder te verblinden. Dat was weer van belang om niet in het vaarwater te komen van het licht dat de Newline beeldschermen uitstraalden."

Eldee Expo Experts mag gezien worden als een verlengstuk van de marketingafdeling van de klant. "Op een beurs kun je uitvergroten wie je bent en wat je levert. Wij helpen onze klanten om het maximale uit een beursdeelname te halen", zegt Caroline tot besluit.

_Meer artikelen

D'FINING SPACES® is een uitgave van:

Contact

Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@definingspaces.nl

© Scooter & Volt 2022 | Design & beheer: IDEA 2