Thema

Interieur

Tekst

Jan Mol
Beeld

They & Me / Draeckensteijn Media

Deel dit artikel

6 december 2022

Nieuw designmeubel concept is toonbeeld van omnichannel marketing

Aan de Daalseweg 205 in Nijmegen bevindt zich sinds kort een parel van een meubelwinkel. In één van de gezelligste, oude wijken van 's lands oudste stad heeft Demi Plantagie tastbaar gemaakt wat haar webshop belooft: They & Me verkoopt unieke design meubelen tegen een eerlijke prijs. Waar andere meubelzaken normaliter starten met een showroom en het webgedeelte pas later wordt ingevuld, daar hebben Demi en haar team de zaken simultaan aangepakt. De 'brick and mortar' shop werd in dezelfde tijd gebouwd als de webshop. Dat alleen al verdient een pluim, de collectie echter nog meer. We spreken met Demi Plantagie (founder en designer) en Thijme van Brakel (omnichannel manager), over een andere kijk op meubelverkoop.

Je eigen merk zijn en uitdragen
Liefhebbers van meubeldesign kennen de achternaam Plantagie maar al te goed. Demi is er duidelijk over: ja, designmeubelen zijn haar met de paplepel ingegoten. "Er zijn twee dingen die ik in mijn DNA heb meegekregen, dat zijn de liefde voor design en ondernemersgeest", aldus Demi. "Ik ben mijn eigen merk en draag op mijn eigen manier dat merk uit. Dat zie je ook aan mijn collectie, die ik geheel op eigen kracht heb samengesteld en in sommige gevallen ook zelf ontworpen heb. Daarnaast bedienen we met They & Me een andere markt. Wij zijn er voor jonge mensen die waarde hechten aan authentiek design en op zoek zijn naar een prijs-kwaliteit verhouding die hen waar voor hun geld geeft, zonder de hoofdprijs te kosten."

Bank Cozy doet zijn naam eer aan!

De showroom is tijdloos en een tikje vrouwelijk
Zo omschrijft Demi de inrichting van de showroom aan de Daalseweg. We kunnen dat beamen en voelen een hippe, gezellige vibe in het karakteristieke pand, dat qua inrichting een 'touch of New York' lijkt te hebben. Thijme legt uit: "In de ontwerpen die hier getoond worden schemert vooral Demi's eigen smaak door. De materialen die zij zorgvuldig selecteert voor haar meubelen zijn high-end en voldoen aan de hoogste kwaliteitseisen. De stoffen die gebruikt worden zijn bestendig, duurzaam en ogen rijk." We vragen Thijme om de omnichannel gedachte achter de werkwijze van They & Me toe te lichten. "Heel simpel, de webshop en de fysieke winkel zijn even belangrijk. Niet alleen voor onze klanten, ook voor onszelf. Wie de webshop heeft bezocht en graag een meubelstuk wil zien, aanraken, ruiken, voelen en/of proberen, kan dat hier in alle rust doen. Daarbij zal er geen cultuurshock ontstaan als je de winkel betreedt: what you see is what you get. Zowel online als offline. Geen anonieme webshop dus, met fictieve verkopers. Je komt ons gewoon in levenden lijve tegen hier in Nijmegen. Advies dat je krijgt per mail of telefonisch, krijg je hier ook live. Met goede koffie erbij, of een lekkere thee." Demi voegt toe: "We staan gewoon onszelf te zijn, in onze eigen winkel, tussen onze eigen, unieke meubelen. Met volle overtuiging verkopen we gewoon wat we zelf ook mooi vinden. Eerlijker kan het niet."

Blad en onderstel zijn naar wens te combineren. Eten, praten, werken… de eettafel zorgt voor een fijne plek om dat te kunnen doen.

Mooi, praktisch en nog betaalbaar ook.

Een perfecte match
Na haar studie is Demi (nu 26 jaar) begonnen met werken bij Bert Plantagie meubelen. Daar ontstond het idee om ook de wereld van design meubelen te betreden, wel op eigen kracht. "Ik ben ermee opgegroeid. Vijf jaar geleden heb ik voor het eerst ervaren om in die wereld te werken en het pakte me volledig. Door mijn studie had ik al interesse in ondernemen gekregen en de wereld van designmeubelen smaakte naar meer. Hier staan we dan, vijf jaar later, op eigen voeten, met een eigen collectie." Ook Thijme werd gepakt door het 'designmeubel virus'. "Met een achtergrond in e-commerce en een diepe wens om klanten blij te maken, begaf ik me op het pad van online marketing. Toen ik Demi tegen het lijf liep, vertelde zij me over haar ambities om meubels te verkopen op basis van e-commerce en een fysieke winkel. Haar focus lag echter nog op de fysieke winkel. Na een paar goede gesprekken wisten we dat ik de goede aanvulling kon zijn wat betreft de e-commerce plannen. Een perfecte match."

Demi Plantagie heeft een ondernemershart en een hart voor design.

Thijme van Brakel zorgt voor de digitale wereld rondom They & Me.

Je bent altijd bij ons in Nijmegen, on- en offline
De winkel aan de Daalseweg vormt een solide basis voor het jonge bedrijf. Demi: "Hier werken we en voelen we ons thuis. Ook Thijme doet vanuit deze fysieke werkplek zijn online werk. Dat is het charmante: als je via onze webshop communiceert, dan word je dus vanuit de echte winkel te woord gestaan. Ik vind dat een waardevolle gedachte. Bezoek je onze webshop, dan ben je eigenlijk op afstand al binnen, hier in Nijmegen."

Voor een bezoek aan de webshop van They & Me of het zien van contactgegevens kan de button bij dit artikel gebruikt worden.

_Meer artikelen

D'FINING SPACES® is een uitgave van:

Contact

Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@definingspaces.nl

© Scooter & Volt 2024 | Design & beheer: IDEA 2