Thema

Expo & Event

Tekst

EuroCIS
Beeld

EuroCIS

Deel dit artikel

23 mei 2022

EuroCIS: informatie vanuit de organisatie

Interview met Elke Moebius, projectdirecteur EuroCIS en Ulrich Spaan, lid van de raad van bestuur van het EHI Retail Institute

Van 31 mei tot 2 juni zal EuroCIS 2022 de internationale detailhandel opnieuw laten zien welke perspectieven en toekomstmogelijkheden er zijn dankzij de drijvende kracht van intelligente technologie die oplossingen en innovaties biedt rond de thema's Smart Store en Smart Retail. Internationale ontwikkelaars en aanbieders van oplossingen zullen niet alleen hun verdere ontwikkelingen en innovaties laten zien, maar zullen op EuroCIS ook drie dagen lang beschikbaar zijn voor vakbezoekers voor een directe dialoog met experts over op maat gemaakte retailconcepten. Elke Moebius, directeur EuroCIS bij Messe Düsseldorf, en Ulrich Spaan, lid van de Raad van Bestuur van het EHI Retail Institute, de conceptsponsor van EuroCIS, hebben een interview gegeven over EuroCIS 2022.

Niet alleen EuroCIS, maar ook veel andere beurzen moesten de afgelopen twee jaar worden opgeschort als gevolg van de pandemie. Hoe voelt het om nu weer live in de hallen de drukte van de beurs tegemoet te treden?
Elke Moebius: Een echt kippenvelmoment! We kijken samen met onze exposanten en bezoekers uit naar de start van de beurs. Ook de exposanten zijn verheugd om eindelijk hun innovaties en verdere ontwikkelingen specifiek gericht op de retail weer live te kunnen presenteren. De respons is enorm, want iedereen heeft die directe uitwisseling op internationaal niveau gemist.

Wat zijn voor u de belangrijkste trendthema's op EuroCIS? Waarom is het voor retailers juist nu de moeite waard om te bezoeken?
Ulrich Spaan: In de afgelopen twee jaar heeft de retailsector een ongekende digitaliseringsgolf doorgemaakt. Tal van onderwerpen die al voor de pandemie van belang waren, zijn sneller dan verwacht uitgerold en zijn in hoog tempo door retailbedrijven aangestuurd. Het komende EuroCIS is voor mij dan ook een perfecte gelegenheid om uitgebreid geïnformeerd te worden over innovaties rond analytics, betaling, kassaoplossingen, connected retail en omnichannel, kunstmatige intelligentie, de kassaloze winkel, customer-centric marketing en nog veel meer.

Naar welke onderwerpen kijkt u in het bijzonder uit?
Ulrich Spaan: Ik kijk uit naar een overzicht van Just Walkout-technologieën, omdat deze de afgelopen twee jaar een hausse hebben doorgemaakt die zelfs wij niet hadden verwacht. Maar ook naar oplossingen die laten zien hoe technologie het personeel in de winkels kan ondersteunen. Er zijn de laatste jaren enorme ontwikkelingen geweest op dit gebied. Ik verwacht ook veel nieuwe impulsen op het gebied van digitale schap etikettering, dat zich ook heel dynamisch ontwikkelt. Los van de verschillende thema's verheug ik me er zeer op om eindelijk weer veel partners persoonlijk te ontmoeten.

Elke Moebius: Ja, netwerken, contacten leggen en cultiveren is het allerbelangrijkste van onze vakbeurzen. Ons net internationaal uitwerpen is heel belangrijk, vooral in de detailhandel. Als gepassioneerde shopper ben ik bij EuroCIS bijzonder benieuwd welke op mij als individuele klant afgestemde oplossingen er gepresenteerd zullen worden en welke diensten en add-ons retailers mij in de toekomst direct op mijn smartphone kunnen aanbieden. Ik kijk ook uit naar de nieuwste digital signage-oplossingen, die niet alleen diensten aanbieden maar ook de winkelervaring kunnen verbeteren en emotionaliseren.

Wat zou u als hoogtepunt voor bezoekers aanbevelen?
Ulrich Spaan: In ieder geval een bezoek aan onze start-up hub. De start-up scene heeft de detailhandel de laatste tijd steeds meer "ontdekt" en presenteert nu oplossingen en toepassingen op dit gebied die veel inspiratie voor de toekomst bieden. Natuurlijk moet u ook een kijkje nemen in het inhoudelijk rijke programma op onze twee podia. Hier zullen exposanten samen met hun retailklanten talrijke casestudies presenteren en verslag uitbrengen over ervaringen met lopende projecten. Het is ook altijd de moeite waard om een kijkje te nemen in de stadscentra van Düsseldorf en Keulen. Een opmerkelijke verschuiving is momenteel aan de gang in de mix van bedrijven die daar aanwezig zijn met technologisch spannende nieuwe concepten die nu worden uitgetest.

En wat kunnen bezoekers die misschien maar één dag vrij hebben om de beurs te bezoeken en niet alle lezingen van EuroCIS kunnen bijwonen, nog meer interesseren dan wat er op de beursstands wordt aangeboden?
Elke Moebius: Zij zullen profiteren van ons nieuwe EuroCIS Live-concept: alle lezingen die op de Connected Retail Stage en de Retail Technology Stage aan bod komen, worden live gestreamd en zijn achteraf ook on-demand te bekijken op www.eurocis.com. Daarnaast zullen er meerdere keren per dag live verslagen vanuit de EuroCIS hallen te zien zijn met speciale hoogtepunten gepresenteerd door onze trend scout.

De beurs is dagelijks geopend van dinsdag 31 mei tot en met donderdag 2 juni 2022, van 10.00 uur tot 18.00 uur. Tickets zijn alleen online verkrijgbaar. Dagtickets kosten Euro 25 terwijl het ticket voor het volledige evenement Euro 45 kost.

_Meer artikelen

D'FINING SPACES® is een uitgave van:

Contact

Stekkenberg 11
6561 XE Groesbeek
T: +31 6 11704420
E: info@definingspaces.nl

© Scooter & Volt 2024 | Design & beheer: IDEA 2